woensdag 10 oktober 2012

Operatie achter de rug.



Een lange dag van wachten en onzekerheid. De operatie vond in eerste instantie al later plaats dan gepland. In plaats van om ongeveer 8:30 uur, was Marcel om 12:00 uur aan de beurt. Vanaf dat moment was het wachten totdat het voorbij was. Gelukkig kwam rond 16:00 uur het verlossende telefoontje van de Chirurg. De operatie was achter de rug maar was lastig geweest. De Chirurg vertelde mij dat hij zo goed mogelijk tumorweefsel heeft proberen te verwijderen wat zichtbaar was op de scan. En daarnaast heeft hij weefsel weg moeten halen bij de alvleesklier, de darmen en de twaalfvingerige darm. In hoeverre dat met elkaar verbonden was durf ik niet goed te zeggen. Daar wil ik nog beter naar informeren. (Door de spanning komen vragen soms wat later bij je op). De tumor was wat betreft de aorta op zich goed weg te halen, aldus de Chirurg.

Vanaf het moment dat ik gebeld werd, moest Marcel nog 2 uur verblijven op de "uitslaapkamer".
Rond 18:00 uur zijn we ( ik, Marcel's vader, broer en schoonzus) naar het ziekenhuis gereden.  Marcel was nog niet terug, doordat (zo bleek later) er wat problemen waren met de pijnbestrijding via de rug. Dus moesten we nog langer wachten.  Een uurtje later werd hij teruggebracht en konden we eindelijk weer bij hem zijn.  Het was fijn om te zien dat hij helder was en goed in staat was om te praten (even afgezien van de vervelende slangetjes).  Er konden zelfs al een paar grapjes van af.

Het was voor ons een intensieve dag en ik ben blij dat deze dag achter de rug is.  Maar vooral voor Marcel was deze dag natuurlijk ingrijpend. Nu de nacht goed doorkomen en hopen dat hij lekker kan slapen. 

Groet,
Megreet

23 opmerkingen:

  1. He wat fijn nieuws, gefeliciteerd! Sterkte met het herstel. Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dicky en Koos Kip, Hoogeveen10 oktober 2012 om 16:01

    Hallo Marcel en Megreet,
    Vanavond van Didy jullie weblogadres ontvangen. Direct gelezen vandaar deze reactie. Wij wensen jullie heel veel sterkte de komende tijd en wensen Marcel een spoedig herstel van de operatie toe. We weten hoe ingrijpend dit alles voor jullie en jullie familie is, ook al omdat zoals jullie wel weten, wij in een vergelijkbare situatie zitten.
    Groetjes van Dicky en Koos Kip uit Hoogeveen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een spanning heel fijn dat het goed verlopen is wij wensen jullie met elkaar veel sterkte voor de komende tijd. Groet aan Marcel van ons Oosterwolde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marcel en Megreet,

    Wat weer een dag vol spanning. Fijn dat het goed is verlopen.
    Nu bijkomenen en herstellen van de operatie.
    Sterkte gewenst samen met jullie ouders.

    Liefs,
    Ferdinand, Jolanda, Jildou en Mathijs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeie morgen, wat een spannende dag gisteren. Fijn dat de operatie goed is verlopen. Hopelijk is de nacht ook goed gegaan. Nu hopen dat het herstellen ook voorspoedig gaat. Veel sterkte en we denken aan jullie.

    Esther, Roeland en Tijmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te horen dat de Marcel goed uit de operatie is gekomen. Ik wens jullie veel sterkte!

    Ralph

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een spannende dag was het gisteren. De operatie van Marcel was gisteren 'Trending Topic' binnen het BB K&S.

    Fijn dat Marcel goed uit de operatie is gekomen.

    Veel sterkte en succes met het herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marcel en Megreet,

    Fijn om te horen dat de operatie goed is gegaan. Er zaten hier zoals Ruben ook al aangaf veel mensen in spanning.

    Veel sterkte en succes met het herstel!

    Groeten Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op naar een spoedig herstel!! Heel veel knuffels uit Rijs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Emiel van Heumen11 oktober 2012 om 05:44

    Fijn dat de operatie goed is gegaan. Ik wens jullie sterkte bij het herstel.

    Hartelijke groet,
    Emiel van Heumen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vinden we het fijn dat de operatie voorbij is .
    Nu kan het herstellen beginnen,we hopen natuurlijk dat het voorspoedig gaat.
    Met de goede conditie van Marcel komt dat vast goed.
    We wensen jullie heel veel succes .

    Liefs Oom Appie en Tante Ina.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Marcel en Megreet,
    Gelukkig is de operatie voorbij. Veel sterkte en een spoedig herstel gewenst.
    Groet Adriaan en Daniëlla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marcel en Megreet.

    Fijn om te lezen dat de operatie goed is verlopen.
    Wij hopen dat het herstel ook spoedig zal gaan.
    Wij zijn in gedachten bij jullie.
    En en wensen jullie heel veel sterkte toe voor de komende tijd.

    Liefs Gerard Alina Leonie Jeffrey Bas en Annemei.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Arnold en Jacqueline11 oktober 2012 om 10:23

    Mooie berichten zijn dat, Marcel en Megreet.
    We hebben veel aan jullie en de operatie gedacht.
    En nu aansterken en kijken wat de volgende stap is.
    Liefs, Arnold en Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo M&M,

    Wat een spanning. Hopelijk zijn jullie de nacht goed doorgekomen. Sterkte de komende dagen en moge de training en fitheid bijdragen aan een goed herstel!

    Groeten peter

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo buren,
    Goed om te lezen dat de operatie achter de rug is en dat onze buurman alweer wat grapjes probeert te maken.
    Hopenlijk is hij de nacht ook goed doorgekomen.
    Wat een enorme spanning maar gelukkig dit nu achter de rug en wij wensen Marcel een spoedig herstel toe. En Magreet even weer ademhalen...

    Groetjes
    Robert, Didy, Zeb en Boaz




    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed om te lezen dat de operatie goed is verlopen. Veel sterkte, succes en geluk de komende periode!

    Groeten uit Zutphen

    Thijs Nijland

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Siean en Chantal12 oktober 2012 om 02:39

    Fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan. Heel veel sterkte, we denken aan jullie!!
    Liefs Siean en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou gelukkig!! dat hebben jullie ook weer gehad. En nu maar weer snel opknappen in je lekkere stoel in Zwolle.

    Groet Karin van Dijk-Schlaepfer

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een voorspoedig herstel toegewenst,zodat jullie weer snel van de leuke dingen in het leven kunnen gaan genieten,groetjes van henk en agnes uit ruinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Marcel en Megreet, gelukkig dat de operatie achter de rug is, en nu maar hopen dat het verder goed mag gaan, we denken veel aan jullie, liefs van Jan en Klazien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat spannend zal dat zijn geweest zeg! Wel fijn om te vernemen dat marcel de operatie goed heeft doorstaan. En een grappende Marcel lijkt mij ook veel zeggend! Sterke daar, groeten Hendrik en Henja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , hij gaf me garantie, hij vroeg me te betalen voor items, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen die ik heb gedaan en een getuigenis geven van zijn helende kruiden is wat ik ga doen voor de rest van jullie die HIV hebben en andere ziekten kunnen het goede werk van Dr. Itua zien. Ik ontving zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die binnen 5 werkdagen bij mijn postkantoor kwam. Dr. Itua is een eerlijke man en ik waardeer hem voor zijn goede werk. Mijn GrandMa heeft gebeld hem om hem te waarderen en de rest van mijn vrienden ook, is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en het hebben van die dikke belle is een nachtmerrie. je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem hebt was ik Ik ben vrij en gezond. Bedankt aan Dr. Itua Herbal Center. Ik heb ook zijn agenda dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever- / nierinflamatie, epilepsie, onvruchtbaarheid, fibroïde, diabetes, dercum, copd, en ook Ex-minnaar terugbrengen ... Hier zijn contactpersoon .drituaherbalcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen